loading...
همه چی در همه
adibi بازدید : 85 دوشنبه 26 فروردین 1392 نظرات (0)

فاطمـیه آمـد و آن مونس و همدم کجاست ؟

شمع میپرسد ز پروانه گل نرگس کجاست ؟

در عزای مادرت یابن الحسن یکدم بیا ،

تا نپرسد این جماعت بانی مجلس کجاست ؟

 

.

 

دیگر آن خنـده‌ی زیبا به لب مولا نیست

همه هستند ولی هــیچ کسی زهرا نیست

قطره‌ی اشک علی تا بــه تـه چاه رسید

چاه فهمید که کسی همچو علی تنها نیست

 

.

 

نباریده ســت بارانی در آتش

دری می سوخـت پنهانی در آتش

بر ابراهیم آتش شـد گلستان

ولی اینجا گلستانـی در آتش

 

.

 

ای ماه تمام ، از همـه بهتر مــن

ای مهر مدام ، سایه ی بر سـر من

من سـیدم و مـادر سادات تویی

آه ای همــه افتخار من ، مادر من

.

ای روح دو صد مـسیح محتاج دَمَت

زهرایی و خورشید غبار قدمـت

کی گفته که تو حــرم نداری بانو ؟

ای وسعت دلهای شکسته ، حـرمت

 

.

 

ای تاج ســر عالم و آدم زهرا

از کودکی ام دل به تو دادم زهرا

آن روز که من هستم و تاریکی قـبر

جان حسنت برس به دادم زهرا

شهادت حضرت فاطمـه (س) تسلیت باد

 

.

 

دلم را با غم مادر نوشتن

غبار چادر خاکی نوشتن

خدا بر بیرق عشاق زهرا(س)

نوشت این طایفه شاه بهشتند …

شهادت حضرت فاطمـه (س) تسلیت باد

 

.

 

آنان ـکه غمار عشق را می بازند

در سـینه بنای حسرتی می سازند

بنگر بـه قداست و صفای گل یاس

سادات جـهان به فاطمه می نازند

 

.

 

دگـر پــروانه بـال و پر ندارد

نه بال و پر کـه خاکستر ندارد

مفسرها همــه با خون نویسید

کـــه قرآن عــلی کوثر ندارد

 

.

 

در زمـانی که زمان یاد ندارد چه زمان

و مکانی که مکان یاد ندارد چــه مکان

دل من در پی یـک واژه ی بی خاتمه بود

اولین واژه که آمد به نظر فاطمــه بود

 

.

 

آه زهــرا تا ابد جاری بود

دست مـولا تشنه یاری بود

چون علـی شد بی کس و بی‌ هم‌ نفس

گفت یا زینب بـــه فریادم برس

شهادت حضرت فاطمه(س) تسلیت باد

 

.

 

دل غـریب من از گردش زمانه گرفت

به یاد غربت زهـــرا شبی بهانه گرفت

شبانه بغض گلوگـیر من کنار بقیع

شکست و دیده ز دل اشکِ دانه دانه گرفت

شهادت حضرت فاطمـه (س) تسلیت باد

 

.

 

در جهان تا زنـده ام گــویم ثنای فاطمه

دست حاجت میـبرم سوی خدای فاطمه

گر برای درد بی درمان مداوا طالبی

رایگان درمان کند دارالشفای فاطمه

 

.

 

ز کف دادم چراغ لاله ام را

کنم پنهان ز دشمن ناله ام را

نه دست خود کفن کردم شبانه

تن زهرای هجده ساله ام را

شهادت حضرت فاطمه (س) تسلیت باد

 

.

 

بی تو با شـمع علی تا به سحر می سوزد

شمع می میرد و او بـار دگر می سوزد

یک نفـر مثل درخــتان سپیدار بلند

در خیالش همـه شب بین دو در می سوزد

 

.

 

امــشب دل ســنگ کوچه ها می گرید

یک شهر خموش و بی صدا می گرید

تشییع جنازه غـریب زهراست

تابوت به حال مـرتضی می گرید

شهادت حضرت فاطمـه (س) تسلیت باد

 

.

 

تا ابد ایــن نکـته را انشا کنید،

پای این طومـار را امضا کنید،

هرکجا ماندیـد در کل امور،

روبه سوی مـادرم زهرا (س) کـنید،

یا زهرا (س) …

 

.

 

زهرا اگر نبود خدا مظهری نداشت

توحید انعــکاس نمایانتری نداشت

جز در مــقام عالی زهرا فنا شدن

مُلک وجـود فلسفه دیگری نداشت

 

.

 

آتش زدن بـه خانه مولا بهانه بود

مقصود خصـم، کشتن بانوی خانه بود

با آن همـه سفارش پیـغمبر خدا

پاداش دوسـتی علی، تازیانه بود

آن شب قویتـرین سـند غربت علی

تشییع مخفیانه و دفــن شبانه بود

 

.

 

چه تعبیـری خدا در نقطه دارد ؟

که تفسیـری جــدا هر نقطه دارد

به تعداد بهار عــمر زهـــرا

همین اندازه کوثر نـکقطه دارد

نوشته از: محمّدحسین ادیبی

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
با عرض سلام و تشکر فراوان از شما برای بازدید از وبلاگ امیدوارم توانسته باشیم مطالب مورد پسند شما را در وبلاگ گذاشته باشیم. از شما خواهشمندیم که این وبلاگ را به دوستانتان معرفی کنید و با گذاشتن نظرات سازنده وبلاگ را بی عیب و نقص کنید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    دیکشنری آنلاین
    برای رفتن به دیکشنری آنلاین کلیک کنید.   
    دانلود موزیلا فایرفاکسmozilla-firefox
    برای دانلود موزیلا فایرفاکس مرورگر اینترنت کلیک کنید
    صفحه شخصی سیدمیثم سیدی
    آمار سایت
  • کل مطالب : 106
  • کل نظرات : 16
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 18
  • باردید دیروز : 6
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 24
  • بازدید ماه : 198
  • بازدید سال : 1,187
  • بازدید کلی : 32,001
  • کدهای اختصاصی
    امارگیر